بهینه سازی سایت برای Retargeting

ریتارگتینگ چیست افزایش فروش با بازاریابی مجدد نوین

البته که به لطف تحریم‌ها ما در ایران کمتر در مقابل تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هستیم، اما در هر حال یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدی هر شبکه اجتماعی، تبلیغات است. البته گاها در اینستاگرام هم تبلیغاتی برای کاربران ایرانی نمایش داده می‌شود. بیایید تصور کنیم ماه گذشته وارد سایت دیجی‌کالا شدید، بعد از گشت و گذار به صفحه محصول آیفون 7 رفتید و چند دقیقه صرف مطالعه متن آن صفحه کردید. در همین حین که داشتید برای خرید محصول تصمیم می‌گرفتید، ناگهان یکی از دوستان با شما تماس گرفت و مجبور شدید برای انجام کار واجب، از خانه بیرون رفته و بیخیال خرید کردن بشوید. احتمالاً می‌دانید که یکی از فعالیت‌های اصلی وب‌سایت نوین، ارائه خدمات تبلیغات گوگل است؛ می‌توانید تبلیغات ریمارکتینگ را از طریق خدمات گوگل ادز نوین بر روی سایت خود اجرا کنید. خب در واقع هم ما، هم شما و اصلاً همه کاربران سطح وب بارها وارد سایت‌های فروشگاهی شده و بدون اینکه خریدی انجام بدهیم؛ از آن بیرون آمده‌ایم.

این شناخت نه فقط در فرآیند Tracking، بلکه حتی در محصولات یا دسته‌های محصولی که مخاطب از آن بازدید می‌کند قابل مشاهده است. به یاد داشته باشید که برای درست تارگت کردن یک مخاطب و تبدیل آن به مشتری، باید به اندازه‌ای او و نیازهای او را شناخته باشید که بتوانید او را به مرحله پرداخت (پول دادن) برسانید. اگر بخواهیم از دریچه قیف فروش صحبت کنیم، کار ریتارگتینگ، برگرداندن مشتریان بالقوه به قیف فروش است. هدف اصلی آن هم این است که مشتری بالقوه را -این بار- به مرحله خرید نهایی برساند. همچنین به دلیل هدف‌گیری مجدد این نوع تبلیغات، مخاطبان شما مخاطبان «مطمئنی» محسوب می‌شوند. بعد از ترک وب‌سایت توسط کاربر، کوکی به پلتفرم ریتارگتینگ اطلاع می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با صفحات بازدید شده کاربر را در برخوردهای بعدی برای او ارسال کند.

تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting یا Remarketing) یکی از استراتژی‌های قدرتمند در حوزه تبلیغات دیجیتال است که با استفاده از داده‌های رفتاری کاربران، آن‌ها را دوباره هدف قرار می‌دهد. هدف این نوع تبلیغات، تبدیل مشتریان بالقوه‌ای است که قبلاً با برند یا محصول شما تعامل داشته‌اند ولی هنوز اقدام به خرید نکرده‌اند. ریتارگتینگ این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید این دسته از کاربران را با پیام‌های مرتبط و شخصی‌سازی‌شده به مراحل بعدی سفر خرید خود سوق دهید. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ریتارگتینگ (Retargeting) یکی از موثرترین روش‌ها برای بازگرداندن مشتریان بالقوه‌ای است که به هر دلیلی بدون انجام خرید از وبسایت خارج شده‌اند. با استفاده از تکنیکهای ریتارگتینگ، می‌توان به‌طور هدفمند کاربرانی را که از محصولات یا خدمات شما بازدید کرده‌اند، دوباره به سایت جذب کرد و شانس تبدیل آن‌ها را افزایش داد. اما چرا ریتارگتینگ تا این حد مهم است و کدام تکنیکها موثرترند؟ در این مقاله، به بررسی روش‌های کاربردی ریتارگتینگ و نحوه استفاده از آن‌ها برای بهبود تجربه کاربر و افزایش فروش می‌پردازیم.

داشتن یک وب‌سایت تنها شروع کار است؛ اما بدون بهره‌مندی از تکنیک‌های پیشرفته بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، احتمال اینکه مخاطبان هدف شما سایتتان را پیدا کنند، بسیار پایین است. اینجاست که سئو به عنوان یکی از اساسی‌ترین استراتژی‌ها برای جذب ترافیک ارگانیک و  بهبود جایگاه سایت در گوگل وارد عمل می‌شود. این کمپین‌ها می‌توانند برای انتقال مخاطبان راغب (لیدهای) باکیفیت در سطوح مختلف چرخه سفر مشتری و تکمیل آن مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال می‌توانید تبلیغات ریتارگتینگ را با موضوع استفاده از نسخه رایگان محصولات و خدمات به فهرست آدرس ایمیل مشتریانی نمایش دهید که کتاب الکترونیکی شما را از وب‌سایت دانلود کرده‌اند. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ نیز امکاناتی برای تبلیغات ریتارگتینگ ارائه می‌دهند.

باید مطمئن شوید که تبلیغات شما به‌موقع و در زمان‌های مناسب به مخاطبان نمایش داده می‌شوند. نمایش بیش از حد تبلیغات می‌تواند موجب نارضایتی مخاطبان شود، بنابراین تنظیم تعداد نمایش‌ها نیز مهم است. تعیین زمان‌بندی مناسب برای نمایش تبلیغات به افزایش اثربخشی آنها کمک می‌کند. این روش به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد تا با کاربران خاصی که احتمال خرید دارند، ارتباط برقرار کنند. این کاربران ممکن است شامل مشتریان قبلی، کاربرانی که در خبرنامه شما عضو شده‌اند یا کاربرانی که در وبینارها و رویدادهای آنلاین شرکت کرده‌اند، باشند. ریتارگتینگ با استفاده از پیکسل‌های جاوا اسکریپت که به صفحات وب‌سایت افزوده می‌شوند، کار می‌کند.

Google Discover معمولاً تصاویری جذاب و عناوین جالب را نمایش می‌دهد، که می‌تواند کاربران را به کلیک بر روی محتوای شما ترغیب کند. وجود نظرات می‌تواند منجر به جلب توجه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیگر شود. زمانی که کاربران نظرات جالبی را در وبلاگ شما مشاهده کنند، ممکن است آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، که می‌تواند ترافیک بیشتری به سمت سایت شما جذب کند. هرچه بیشتر کاربران نظرات خود را ارسال کنند، میزان فعالیت در صفحه افزایش می‌یابد. این افزایش فعالیت می‌تواند نشان‌دهنده محتوای جذاب و مفید برای گوگل باشد و به بهبود رتبه‌بندی کمک کند. تیترها به ساختاردهی محتوا و کمک به درک بهتر آن توسط گوگل و کاربران کمک می‌کنند.

یکی از راهکارهای هوشمندانه که می‌تواند منجر به بازگشت درصدی از آن 97% تا 99% شود، استراتژی‌های ریتارگتینگ است. این شیوۀ تبلیغات آنلاین می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش داشته باشد. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. محتوای جذاب و مرتبط با علایق کاربران معمولا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و به اشتراک گذاشته می‌شود. بهینه‌سازی برای Google Discover می‌تواند به افزایش تعاملات با محتوای شما، از جمله لایک، نظر و اشتراک‌گذاری منجر شود. با بهینه‌سازی عنوان‌ها، تصاویر و توضیحات متا، می‌توانید نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید.

شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین می‌توانند پلتفرم‌های موثری برای تبلیغات ریتارگتینگ باشند. با استفاده از امکانات تبلیغاتی این شبکه‌ها، می‌توانید تبلیغات خود را به‌طور دقیق‌تری هدف‌گیری کنید و به کاربران مناسب نمایش دهید. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتم؛ حدود 95% از بازدید هر وب‌سایتی در سطح وب، کاربرانی هستند که بدون خرید کردن سایت شما را ترک می‌کنند. در ادامه و به کمک تبلیغات ریتارگتینگ و ریمارکتینگ، ما سعی می‌کنیم همین 95% را با یک پیشنهاد بهتر به سایت برگردانیم و نرخ تبدیل سایت را بیشتر کنیم. در دنیای پررقابت امروزی، ریتارگتینگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد تا بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. با استفاده صحیح از این استراتژی هایی که در این مقاله بررسی شد، می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش داده و بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید.

خوشبختانه، اگه نقشه سایت به‌طور خودکار ساخته نشد، استفاده از ابزارهایی مثل sitemap generator کار رو برات آسون می‌کنه. اما اگه پلتفرم دیگه‌ای داری، حتماً چک کن ببینی که نقشه سایت به صورت اتوماتیک ساخته می‌شه یا نه. همان‌طور که از آمارهای به‌دست‌آمده می‌شود فهمید، تبلیغات Retargeting مزایای فراوانی دارد. این نوع تبلیغ برپایۀ اطلاعات تماسی که شما قبلاً در پایگاه داده‌تان ثبت کرده‌اید، پیاده‌سازی می‌شود. فرض کنید می‌خواهید کسانی را که در سایت شما ثبت نام کرده‌اند ولی با قسمت پشتیبانی ارتباط نگرفته‌اند، ریتارگت کنید. در این صورت، هنگام تعریف لیست مخاطب باید به این صورت عمل کنیم که تگ دکمه ثبت نام را فعال و تگ دکمه پشتیبانی را غیرفعال کنیم.

کاربران براساس رفتارهای خود در سایت برند، تبلیغاتی مرتبط در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند. مثلاً وقتی کاربر محصولی را مشاهده می‌کند اما خرید را تکمیل نمی‌کند، تبلیغاتی مرتبط با همان محصول در سایت‌های دیگر به او نمایش داده می‌شود. برای موفقیت کسب‌وکارتان در فضای دیجیتال باید صبور باشید و آگاهانه عمل کنید. این به درک عمیقی از دیجیتال مارکتینگ، ملزومات آن و مفاهیمی همچون تبلیغات ریتارگتینگ یا Ad Retargeting  احتیاج دارد. باید بارها و بارها خودتان را در معرض دیدشان قرار دهید تا آنها در فرصت مناسب اقدام به خرید کنند.

نرخ کلیک (CTR) با افزایش ۳۵درصدی مواجه شد، نرخ تبدیل ۲۰ درصد بیشتر شد و هزینه به‌ازای هر خرید (CPA) نیز با کاهش ۱۵درصدی همراه بود. اصطلاحات بازاریابی مجدد (Remarketing) و هدف‌گیری مجدد (Retargeting) گاه به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما مفاهیم متفاوتی دارند. بازاریابی مجدد یا همان ریمارکتینگ به‌طور معمول زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اطلاعات تماس مخاطبان بالقوه جمع‌آوری شده و کمپین‌های ایمیل برای آن‌ها اجرا می‌شود. هدف‌گیری مجدد یا همان ریتارگتینگ به نمایش تبلیغات برای مخاطبان بالقوه در سایت‌های دیگر تحت پوشش یک شبکه تبلیغاتی پس از ترک سایت شما اشاره دارد. هدف‌گیری مجدد معمولا از کوکی‌ها استفاده می‌کند، درحالی‌که بازاریابی مجدد چنین نمی‌کند. تبلیغات ریتارگتینگ با نمایش مکرر تبلیغات به کاربرانی که قبلاً از وب‌سایت بازدید کرده‌اند، احتمال خرید را افزایش می‌دهد.

در ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد بیشتر روی ارسال ایمیل به مشتریان قدیمی کسب و کار که مدت‌زمانی از آخرین تعامل آن‌ها با برند گذشته است، برنامه‌ریزی می‌شود. بنابراین باید گفت ریتارگتینگ در حقیقت بخشی از ریمارکتینگ است که در آن برای جذب مشتریان جذب برنامه‌ریزی می‌کنیم. به عبارت ساده‌تر، Retargeting روشی است برای یادآوری برند شما به افرادی که در گذشته به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند. تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting) یکی از مؤثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین است. این نوع تبلیغات به شما امکان می‌دهد تا کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند ولی خریدی انجام نداده‌اند را هدف قرار دهید و آن‌ها را دوباره به سایت بازگردانید. در این مقاله، به بررسی نحوه استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ و تأثیر آن بر افزایش فروش سایت خواهیم پرداخت.

با یادآوری محصولات و خدمات به بازدیدکنندگان قبلی، احتمال تبدیل آنها به مشتریان افزایش می‌یابد. استفاده از کلمات و عباراتی مثل «تکمیل خرید»، «دریافت مشاوره»، «رزرو ثبت‌نام» و موارد مشابه به‌طور معمول نرخ تبدیل بالاتری برای شما دارند. در گوگل ادز و فیسبوک، اولین فاصله زمانی بین افزوده شدن کاربر به فهرست ریتارگتینگ و نمایش تبلیغ به او به‌طور پیش‌فرض روی ۳۰ روز تنظیم می‌شود. این مدت زمان برای پلتفرم‌های ایرانی مانند مدیااد نیز همان ۳۰ روز در نظر گرفته شده است که البته قابل‌تغییر است. شروع تبلیغات با لینکدین رایگان است و این پلتفرم از سیستم قیمت‌گذاری تبلیغات کلیکی پیروی می‌کند. بنابراین با هر بار کلیک کاربران روی تبلیغ شما، مبلغ تعیین شده را به پلتفرم می‌پردازید.

مدل CPM مخصوص زمانی است که هدف شما آگاهی از برند باشد، زیرا شما برای نمایش تبلیغ و نه دریافت کلیک هزینه می‌کنید. برعکس، مدل CPC با هدف فروش بیشتر و افزایش درآمد انتخاب می‌شود، زیرا هزینه‌ها بر اساس تعداد کلیک است. 4- زمانی که بتوانید در سراسر وب همراه کاربر باشید، آگاهی از برند یا  brand awareness افزایش پیدا می‌کند. شما در ذهن مخاطب به یک برند بزرگ و مشهور تبدیل می‌شوید و شانس فروش افزایش می‌یابد. کاربران با ریتارگت شدن به سایت برمی‌گردند و به خرید و تکمیل اقدامات قبلی تمایل پیدا می‌کنند.

برای راه‌اندازی آن‌ها در فیس‌بوک، باید پیکسل فیس‌بوک را در تمام صفحات سایت خود نصب کنید. این به شما امکان می‌دهد بازدیدکنندگان سایت خود و اقداماتی را که در سایت شما انجام داده‌اند ردیابی کنید. این روش ریتارگتینگ بیشتر در کسب‌وکارهای B2B کاربرد دارد و به‌جای هدف‌گیری مجدد مخاطبان، سراغ هدف‌گیری مجدد حساب‌های کاربری شرکت‌ها می‌رود. به‌جای اینکه با افراد متفرقه سروکار داشته باشید، با این نوع ریتارگتینگ با افراد تصمیم‌گیرنده روبه‌رو خواهید شد. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در مجله – در اینجا «تبلیغات آنلاین در ایران — معرفی روش های موفق تبلیغات دیجیتال ایران» ـ مرتبط است.

به‌طوری که می‌تواند به‌محض اینکه از سایت شما خارج شدند برایشان نمایش داده شود! همچنین، مبتنی بر صفحه‌ای که بازدید می‌کنند و رفتاری که در سایت داشته‌اند نیز پیاده‌سازی می‌شوند. بررسی و تحلیل عملکرد کمپین‌ها با استفاده از معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) و بهینه‌سازی استراتژی‌ها بر اساس داده‌های به دست آمده. ارسال پیام‌ها و پیشنهادات خاص به مشتریان فعلی می‌تواند وفاداری آنها را افزایش دهد و به فروش مکمل و متقاطع (Cross-selling and Upselling) کمک کند. ارائه محتوای تبلیغاتی شخصی‌سازی‌شده بر اساس رفتار و علایق کاربران، تجربه مثبت‌تری برای آنها ایجاد می‌کند. در بخش بعدی به چند سوال پرتکرار در مورد تبلیغات با هدف‌گیری مجدد پاسخ می‌دهیم.

ازآنجایی‌که تبلیغات ریتارگتینگ بسیار هدفمند بوده و با تصمیمات قبلی کاربران همسو هستند، نرخ تبدیل بالاتری نسبت به تبلیغات نمایشی دارند. درحقیقت، مبنای نمایش این نوع تبلیغات، کلمات کلیدی مورد استفادۀ کاربر در جست‌وجوهایش است. بیشتر کاربرانی که برای اولین بار وارد سایت شما می‌شوند، خریدی انجام نمی‌دهند. ریتارگتینگ به شما اجازه می‌دهد تا این دسته از کاربران را که به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند، پیگیری کنید و آن‌ها را دوباره به سایت بازگردانید. این نوع تبلیغات معمولاً نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد زیرا مخاطب قبلاً با سایت شما آشنا شده و احتمال خرید او بیشتر است. هدف‌گیری مجدد تنها شامل کسانی نمی‌شود که وب‌سایت را در اولین بازدید ترک کرده‌اند بلکه می‌توانید از تبلیغات ریتارگتینگ برای ترغیب مجدد مشتریان فعلی کسب و کار نیز استفاده کنید.

به عبارتی، تبلیغات ریتارگتینگ ابزار مهمی در بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش محسوب می‌شود. ریتارگتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که به‌وسیله آن می‌توانیم تبلیغات خود را به کاربرانی که قبلاً با سایت یا محتوای ما تعامل داشته‌اند، نمایش دهیم. این روش کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه‌ای که به هر دلیلی از خرید منصرف شده‌اند، مجدداً به سمت خرید هدایت شوند. نکته قابل توجه این است که پیش از هر اقدامی سایت مورد نظر باید از نظر سئو داخلی غنی باشد. تبلیغات ریتارگتینگ یکی از کارآمدترین روش‌ها برای افزایش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه است.

این روش ریتارگتینگ کاملا بر اساس رفتار کاربران و صفحات بازدید شده در وب‌سایت توسط آن‌ها انجام می‌شود. ایراد این روش نیز کاملا به همین موضوع برمی‌گردد زیرا ممکن است در زمان برگزاری کمپین تعداد کمتری از کاربران در وب‌سایت حضور داشته باشند. از طرف دیگر، افزودن کد جاوا اسکریپت به صفحات مختلف وب‌سایت می‌تواند کاری پیچیده و زمانبر باشد. اگر می‌خواهید بدانید چند کاربر از یک صفحه خاص بازدید کرده‌اند یا می‌خواهید بازدیدکنندگان یک صفحه را در کمپین ریتارگتینگ هدف قرار دهید، تگ را به صورت رویداد نمایش صفحه تعریف کنید. تگ‌های شما در تبلیغات ریتارگتینگ، با اهدافی مشخص و متناسب با معیارهای کمپین تبلیغاتی تعریف می‌شوند؛ اما در حالت کلی، 3 نوع رویداد اصلی وجود دارد که در ادامه به کاربرد تعریف تگ برای هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

کشف کلمات کلیدی مربوط به بخش “مردم نیز می‌پرسند” به فرآیند شناسایی و استفاده از سوالاتی اشاره دارد که به طور معمول در این بخش در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند. این بخش به کاربران امکان می‌دهد تا به سؤالات متداول و مرتبطی که دیگر کاربران نیز درباره یک موضوع مشخص پرسیده‌اند، دسترسی داشته باشند. موتورهای جستجو مانند گوگل، باهوش‌تر از گذشته هستند و فقط به کلمات کلیدی اصلی نگاه نمی‌کنند. استفاده از کلمات هم‌معنی و مترادف‌ها یا کلمات کلیدی معنایی پنهان (Latent Semantic Indexing – LSI) می‌تواند به بهبود فهم محتوای شما توسط گوگل کمک کند و شما را برای طیف وسیع‌تری از جستجوها بهینه کند. برای بهینه‌سازی تصاویر اورجینال، حتما از تگ Alt (توضیحات تصویری) استفاده کنید.

این کمپین‌ها به‌طور معمول به‌صورت مبتنی بر پیکسل و برای همه بازدیدکنندگان وب‌سایت اجرا می‌شوند. متداول‌ترین و شاید ساده‌ترین روش تبلیغات ریتارگتینگ، ریتارگتینگ مبتنی بر پیکسل نام دارد. در این روش ریتارگتینگ، تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کار به همه بازدیدکنندگان وب‌سایت ناشناس وب‌سایت نمایش داده می‌شود. زمانی که کاربر به وب‌سایت شما مراجعه می‌کند، یک کد «غیرمزاحم جاوا اسکریپت» (JavaScript Unobtrusive) که به آن «پیکسل» (Pixel) گفته می‌شود، یک کوکی را روی مرورگر او نصب می‌کند. با ساخت تگ می‌توانید رویدادهای مختلف از جمله بازدید از صفحه، کلیک بر روی المان و ارسال فرم را ردیابی کنید.

نمایش بیش از حد تبلیغات به یک کاربر می‌تواند منجر به نادیده‌گرفته‌شدن آن‌ها شود. برای مقابله با این مشکل، می‌توان از تنوع در پیام‌ها و تصاویر استفاده کرد و همچنین فرکانس نمایش تبلیغات را محدود کرد. به‌گفته گوگل، ترکیب ریتارگتینگ با سایر روش‌های تبلیغاتی که در حال‌حاضر اجرا می‌کنید می‌تواند به افزایش 50 درصدی فروش منجر شود. بنابراین هدف‌گذاری مجدد مکمل همۀ جنبه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خواهد بود. ریتارگتینگ یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که برند را تکمیل کرده و باعث ایجاد تبدیل در قیف بازاریابی خواهد شد. هدف‌گذاری مجدد کمپین‌ها را می‌توان با استفاده از Google Ads، Facebook و Retargeting Ads انجام داد.

این پیشنهادات می‌توانند به طور خاص برای هر گروه مخاطب سفارشی‌سازی شوند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند. Google Discover به محتوای چندرسانه‌ای، از جمله ویدیوها و تصاویر باکیفیت، اهمیت می‌دهد. با استفاده از این نوع محتوا، می‌توانید شانس بیشتری برای جلب توجه کاربران داشته باشید و در نتیجه سئو و رتبه‌بندی خود را بهبود بخشید. اگر محتوای شما به‌طور مداوم در Google Discover ظاهر شود، این می‌تواند به تقویت اعتبار برند شما کمک کند. کاربران معمولاً به برندهایی که به‌طور مکرر در منابع معتبر نمایش داده می‌شوند، اعتماد بیشتری دارند. استفاده از فرم‌های تعاملی مانند نظرسنجی‌ها یا فرم‌های تماس می‌تواند باعث افزایش تعامل کاربران با محتوا شود و به جمع‌آوری داده‌های ارزشمند کمک کند.

هنگامی‌که بازدیدکنندگان در حال مرور وب هستند، ریتارگتینگ از کوکی‌ها برای نشان‌دادن تبلیغات مرتبط در بسترهای مختلف استفاده می‌کند تا با ایجاد آگاهی و انگیزه آن‌ها را مجددا به وب‌سایت برگرداند تا خرید انجام دهند. – نرخ کلیک (CTR) برای کاربران هدفمند در تبلیغات ریتارگتینگ در شبکه نمایش گوگل بیش از 180.6% است. هدف‌گذاری مجدد کاربران مبتنی بر فهرست به کسب‌وکارها قابلیت تنظیم معیارهای بسیار برای تبلیغات را دارد. بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند انتخاب کنند که چه کسی در کدام فهرست قرار گیرد. بیشتر اپلیکیشن‌ها بخشی به‌عنوان تبلیغات دارند، بنابراین حتی در برنامه‌های موبایلی خارجی نیز می‌توانید تبلیغات ریتارگتینگ انجام دهید. اگر کسب‌وکاری اپلیکیشن داشته باشد می‌تواند از آن برای دریافت اطلاعات کوکی‌های کاربران نیز استفاده کند.

یا دکودرهای (رمزگشا) مخصوصشان نوشته شده است، یا سورس شما را دارای باگ می‌کند یا محدود به نگارش PHP خاصی می‌کند که بسیار وقت‌گیر و دوباره‌کاری به بار می‌آید. ضمن اینکه غالبا هزینه‌های بسیار بالایی برای تهیه آن‌ها نیاز است و همچنین امنیت کامل را برای شما تامین نمی‌کنند. یکی از مزایای اصلی لایسنس گذاری، کنترل بهتری بر سیاست‌ها و شرایط استفاده از محصولات است. این به شما این امکان را می‌دهد که قوانین مربوط به استفاده از محصول را تعیین کنید و در صورت نقض، اقدامات لازم را انجام دهید. این پلتفرم یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی با شروع قیمت ۹ دلار در ماه در اختیار شما قرار می‌دهد که البته استفاده از نسخه‌های رایگان با محدودیت‌هایی همراه است. تمامی اعضای پولی می‌توانند در ابتدا از یک نسخه ۹۰ روزه بهره ببرند تا قبل از اتمام قرارداد از تمامی امکانات ابزار اطمینان حاصل کنند.

ابزارهایی مثل Yoast SEO برای وردپرس می‌تونن بهت کمک کنن که بهینه‌سازی این بخش‌ها رو راحت‌تر انجام بدی. برای بررسی اینکه کجاها ریدایرکت 302 به کار برده شده، می‌تونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Ahrefs استفاده کنی. گوگل وقتی سایتتو می‌خزه (crawl می‌کنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمی‌تونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه. این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته می‌شه، اگه رفع نشن، می‌تونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. تو این مقاله یه چک‌لیست کامل و حرفه‌ای برای SEO آماده کردیم تا بتونی عملکرد سایتت رو بهبود بدی. ۲- بازدیدکننده با ورود به سایت از طریق کوکی‌ها برچسب‌گذاری و ردگیری می‌شود.

این ابزار بهت نشون می‌ده که آیا سایتت روی موبایل خوب نمایش داده می‌شه یا نه، و اگه مشکلی هست، چطور می‌تونی اونو رفع کنی. از طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) استفاده کن تا صفحات سایتت خودبه‌خود با هر سایز صفحه‌نمایشی تطبیق پیدا کنن. ابزارهایی مثل Ahrefs یا Screaming Frog بهت کمک می‌کنن تا لینک‌های شکسته رو پیدا کنی و اونا رو یا به صفحات درست ریدایرکت کنی یا اگه صفحه‌ای حذف شده، لینک رو کاملاً حذف کنی. برای چک کردن سرعت سایت، می‌تونی از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights یا GTmetrix استفاده کنی. این ابزارها بهت گزارش کاملی از مشکلات سرعت سایتت می‌دن و راه‌حل‌هایی برای بهبودش ارائه می‌کنن.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری