چگونه فیس بوک از واتس اپ درآمد کسب می کند

[ad_1]

از آنجایی که فیس بوک در سال 2014 واتس اپ را با 19 میلیارد دلار به لیست شرکت های تابعه خود اضافه کرده است ، سرمایه گذاران شرکت تحت مدیریت هستند. مارک زاکربرگ بارها پرسیده شده که چگونه فیس بوک قصد دارد از این پیام رسان ها درآمد کسب کند. به خصوص پس از آنکه فیس بوک از جایگاه اولیه خود پایین آمد و گفت که در واتس اپ تبلیغاتی نمی فروشد. چهارشنبه گذشته ، سرانجام فیس بوک جزئیاتی در مورد نحوه استفاده از واتس اپ برای افزایش فروش آگهی در سیستم عامل های فیس بوک و فیس بوک منتشر کرد. اینستاگرام ارایه شده.

بر اساس چه CNN Business مشاغلی که از واتس اپ برای ارتباط با مشتری و تجارت استفاده می کنند (گروهی که کلید آینده این پیام رسان هاست) ، از سال 2017 می توانند تبلیغاتی را در اینستاگرام و فیس بوک خریداری کنند که حاوی گزینه هایی برای انتقال کاربران به حساب WhatsApp و انجام آنها گفتگو هستند.

مارک زاکربرگ می گوید در حال حاضر یک میلیون کسب و کار با استفاده از این نوع تبلیغات وجود دارد که وی آنها را “کلیک بر روی WhatsApp” می نامد. WhatsApp همچنین قرار است ویژگی جدیدی را میزبانی کند: کاربران تجاری اکنون می توانند مستقیماً از طریق برنامه تجارت WhatsApp این نوع تبلیغات بنری را ایجاد کنند. این کار که قبلاً امکان پذیر نبود ، روند خرید تبلیغات را ساده و یکپارچه می کند.

مارک زاکربرگ اظهارات خود را در جلسه توجیهی گزارش مالی سه ماهه اول 2021 بیان کرد. فیس بوک فروش 25.4 میلیارد دلاری فروش تبلیغاتی را در این مدت اعلام کرد (46 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال 2020). در سه ماهه اول سال جاری ، فیس بوک تقریباً 26.2 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که درآمد 3.3 دلاری هر سهم را کسب کرده است (93٪ بیشتر از سه ماهه اول سال 2020). تحلیلگران وال استریت پیش بینی کرده بودند که فیس بوک به 23.7 میلیارد دلار برسد.

درآمد تبلیغات فیس بوک در سه ماهه اول سال 2021 رشد سالانه 46٪ را تجربه کرده است

فیس بوک در حالیکه این شرکت در سه ماهه اول سال 2021 با مشکلات زیادی روبرو شده بود ، مانند پس از حمله به پایتخت آمریکا و س questionsالاتی با اطلاعات گمراه کننده ، درآمد زیادی کسب کرد. در این دوره ، موسسات ضد انحصار نیز نظارت بر فیس بوک را ادامه دادند و پس از افشای اطلاعات شخصی بیش از نیم میلیارد کاربر فیس بوک ، نگرانی های فزاینده ای در مورد نحوه کار این شبکه اجتماعی مشاهده کردیم. سهام فیس بوک پس از انتشار گزارش مالی تقریبا 6٪ افزایش یافت.

ویژگی جدید واتس اپ از آنچه فیس بوک “کاتالوگ های تجاری واتس اپ” می نامد بهره می برد. کاتالوگ اساساً یک ویترین یا منوی مجازی در نمایه کسب و کار است تا مشتریان بتوانند خدمات را مشاهده کنند. کاربران تجاری اکنون می توانند موردی را در فهرست انتخاب کرده و به سرعت آن را به تبلیغ در اینستاگرام یا فیس بوک تبدیل کنند. این بنر که در مدت زمان کوتاهی ایجاد می شود ، شامل گزینه ای برای هدایت کاربران به واتس اپ است. در گذشته مشاغل مجبور بودند برای خرید تبلیغات مستقیماً به اینستاگرام یا فیس بوک مراجعه کنند.

مارک زاکربرگ می گوید که برای بسیاری از افراد در زمینه تجارت آنلاین ، پیام رسانی مهمتر از وب سایت و فروشگاه است و گام بعدی فیس بوک این است که دسترسی مشاغل به همه این خدمات و ابزارها را فراهم کند که مدیریت پیام ها و ارتباط با آنها را آسان تر می کند. مشتری ها

ویژگی جدید واتس اپ نشان می دهد که فیس بوک همچنان متعهد به نمایش مستقیم تبلیغات در واتس اپ نیست. چشم انداز آینده WhatsApp به مواردی مانند سیستم های پرداخت و تجارت الکترونیکی گره خورده است.

زاکربرگ گفت: “من می خواهم نظر خود را روشن کنم.” ما برای ساختن یک بستر کامل و جامع تجاری در سراسر سیستم عامل خود راهی طولانی در پیش داریم و با سفری سالها روبرو هستیم. “با این حال ، من بسیار متعهد هستم تا به آن نقطه برسم.” همانطور که فیس بوک مدل های جدید تجاری را توسعه می دهد ، به لطف WhatsApp در تلاش است تا درآمد اصلی تجارت تبلیغاتی خود را افزایش دهد.

ما در حال حاضر نمی دانیم که WhatsApp چه تاثیری بر درآمد فیس بوک داشته است. از آنجا که فیس بوک نگفت چه درآمد تبلیغات “کلیک بر روی WhatsApp” برای این شرکت آورده است. استفاده از این تبلیغات توسط یک میلیون کاربر تجاری یک رویداد مهم است. اما فراموش نکنید که طبق واتس اپ بیش از 50 میلیون کاربر تجاری دارد. در تمام سرویس ها ، بیش از 200 میلیون شرکت در حال حاضر از ابزار تبلیغات فیس بوک استفاده می کنند. یک تحلیلگر بازار می گوید در دراز مدت ، مشتریان فیس بوک می توانند سرانجام از طریق واتس اپ درآمد خوبی کسب کنند.

مقالات مرتبط:

به طور کلی ، تجارت تبلیغات فیس بوک در سه ماهه اول سال 2021 اوقات خوبی را سپری کرد. با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنوز در خانه هستند ، تبلیغات موبایل راهی محبوب برای دستیابی به مشتریان است. متوسط ​​قیمت هر تبلیغ فیس بوک سالانه 30 درصد رشد کرده است که تأثیر مثبتی در رشد درآمد کلی فیس بوک داشته است. مدیر ارشد مالی فیس بوک می گوید تعداد آگهی های ارائه شده توسط این شرکت در سه ماهه اول سال 2021 سالانه 12 درصد رشد کرده است.

فیس بوک انتظار دارد روند فعلی ادامه داشته باشد. طبق فیس بوک ، از 31 مارس 2021 (11 آوریل 1400) ، تقریباً تقریباً 3.5 میلیارد نفر در ماه از برنامه های مختلف این شرکت ، از جمله فیس بوک ، اینستاگرام و واتس اپ استفاده می کنند. این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد کرده است.

با انتشار ATracking Transparency در iOS 14.5 برای میلیون ها آیفون که اپل در سراسر جهان در اختیار دارد ، احتمالاً در سه ماهه دوم سال 2021 شاهد افت درآمد تبلیغات فیس بوک خواهیم بود. قابلیت بحث برانگیز ATT به Facebook اجازه نمی دهد کاربران آیفون را در سایر برنامه ها ردیابی کند. و وب سایت ها با این حال ، مدیر ارشد مالی فیس بوک می گوید که تأثیر این ویژگی بر روی سیستم عامل “قابل کنترل” است.

[ad_2]