آیا دویدن برای زانوها مضر است؟

[ad_1]

دونده باشید یا نباشید ، احتمالاً شنیده اید که دویدن برای زانوها مضر است. شما ممکن است این فرضیه را رد کرده باشید ، و ممکن است آن را باور داشته باشید. تحقیقات زیادی نشان داده است که دویدن لزوما دلیل اصلی درد زانو نیست.

باور غلط: دویدن برای زانوهای شما مضر است

طبق تحقیقات ، دوندگان رقابتی درصد کمتری از آرتروز زانو را تجربه می کنند و دویدن لزوماً یک عامل خطر برای آرتروز زانو نیست. این امر خصوصاً در مورد دونده های مسن که سابقه طولانی دویدن دارند ، بیشتر صدق می کند.

طبق یک مطالعه 21 ساله ، عادت دویدن با کاهش خطر معلولیت ارتباط کلی دارد. اگر از قبل زانو درد دارید ، مسئله کمی متفاوت است و در صورت داشتن آرتروز زانو یا سایر مشکلات مشخص نیست که دویدن در مسافت های طولانی مفید خواهد بود. البته تحقیقات در این زمینه امیدوار کننده است.

طبق یک مطالعه ، دویدن باعث کاهش التهاب مفصل در افرادی می شود که حداقل در یک زانو دچار آرتروز هستند. طبق مطالعه دیگری ، دویدن می تواند شاخص های سلامت زانو را بهبود بخشد. برای افرادی که مشکلات زانو دارند ، کار با یک مربی یا فیزیوتراپیست حرفه ای (بر اساس برنامه ای متناسب با هر فرد) ایمن ترین راه برای دویدن است.

واقعیت: دویدن به روش اشتباه برای زانوها مضر است

دویدن به تنهایی برای زانوها مضر نیست. اما دویدن به روش اشتباه قطعاً می تواند به زانوها آسیب برساند. طبق گفته استیو استون هاوس ، تدریس خصوصی و مدیر آموزش STRIDE:

هر کاری که بیش از حد یا اشتباه انجام شود می تواند مضر باشد. در بسیاری از موارد ، علت مشکل نقص در حرکت است که باعث می شود محصول کار نکند و باعث ناهنجاری در مفاصل شود.

کفش ، زمین و تکنیک نامناسب دویدن را دشوار می کند. کاستی های فنی رایج در حال اجرا شامل موارد زیر است:

  • وضعیت نامناسب پا خصوصاً خم شدن هنگام دویدن
  • لگن منحرف شد به خصوص انحراف قدامی لگن ، که باعث کشش بیش از حد کمر می شود.
  • قرار دادن بیش از حد پا
  • ضربه به کف پا ، به خصوص در ترکیب با پله های بلند

طبق گفته استون هاوس ، برخی از مشکلات فوق با آماده سازی قابل حل است ، در حالی که برخی دیگر به آرایش بدنی بستگی دارد. اگر هر یک از موارد بالا را تکرار کنید ، بدون شک به مشکل برمی خورید. اما با تمرکز روی حرکات مناسب می توانید بدون هیچ مشکلی و جراحتی به دویدن ادامه دهید.

س: آیا دویدن برای زانوها مفید است؟

تاکنون مشخص شده است که دویدن برای زانوها مضر نیست. اکنون این س isال مطرح است که آیا دویدن می تواند بر کیفیت زانو تأثیر خنثی بگذارد یا مثبت. آیا زانوها “دویدن” زنده می مانند یا دویدن تأثیر مثبتی بر روی آنها خواهد داشت؟

طبق مطالعه سال 2020 ، دویدن می تواند برای زانو مفید باشد. طبق مدل سازی رایانه ای ، دویدن بیش از پیاده روی زانوها را تحت فشار قرار می دهد. اما همچنین نشان می دهد که غضروف مفاصل انعطاف پذیرتر و واکنش پذیرتر از حد انتظار است و ممکن است به بدن قوی تری واکنش نشان دهد. این تحقیق اولین تحقیق ارائه چنین پیشنهادهایی نیست. طبق یافته های سال 2014 ، افزایش طول گام هنگام دویدن (و تماس کمتر با زمین) دلیل پایین بودن آرتروز زانو در میان دوندگان است.

مدل های رایانه ای به صورت تئوری ارائه شده اند. در نتیجه ، مطالعه فوق همه چیز راجع به تغییرات غضروف و رشد بدون تأمین خون بیان نمی کند و مواردی مانند ژنتیک ، اندازه بدن ، نوع کفش و سایر معیارهایی را که هنگام دویدن روی زانو تأثیر می گذارد ، در نظر نمی گیرد. اما پاسخ بالقوه ای برای این س isال وجود دارد: چگونه میلیون ها نفر هر ساله در مسابقات مسافت های طولانی و بدون آسیب دیدگی شرکت می کنند؟

مقالات مرتبط:

آیا اگر درد زانو دارم باید از دویدن دست بردارم؟

اگر در زانوهای خود احساس درد می کنید ، مجبور نیستید دویدن را متوقف کنید. به گفته استون هاوس ، ابتدا باید مطمئن شوید که از کفشی استفاده می کنید که متناسب با آناتومی و سبک دویدن پای شما باشد. اگر مطمئن نیستید ، می توانید به فروشگاه های ورزشی بروید که از تجزیه و تحلیل راه رفتن برای انتخاب کفش مناسب استفاده می کنند.

پس از اطمینان از تجهیزات ورزشی مناسب ، می توانید برای کمک به کاهش درد زانو تمرینات کششی انجام دهید. طبق گفته Stone House:

با درک علت اصلی درد ، می توان تمرینات تقویت کننده و انعطاف پذیری مناسبی را انجام داد. بعلاوه ، ترکیبی از فواصل دویدن و راه رفتن می تواند برخی از تأثیرات دویدن را تعدیل کند. اما اگر درد شدید یا دائمی دارید ، حتماً با یک متخصص مشورت کنید. یک فیزیولوژیست بهترین ارائه دهنده درمان درد دویدن است.

توجه: اطلاعات این مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است و توصیه پزشکی نیست. همیشه در مورد س questionsالات مربوط به اهداف و وضعیت سلامتی خود با پزشک خود صحبت کنید.

[ad_2]