یافته های بزرگترین مطالعه بهداشت روان چه می گوید؟

[ad_1]

سالهاست که محققان بر این باورند که سلامت روان بالا تأثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی ، رشد و طول عمر دارد. در نتیجه ، بررسی وضعیت روحی و روانی یکی از م effectiveثرترین راه ها برای حفظ سلامت سایر قسمت های بدن است. اما بهترین راه برای بهبود سلامت روان فرد چیست؟ در یک مطالعه جدید به سرپرستی دانشمندان استرالیایی ، محققان داده های تقریباً 420 کارآزمایی تصادفی را تجزیه و تحلیل کردند که از انواع مداخلات روانشناختی برای کمک به بهبود سلامت روان استفاده می کردند.

نتایج شامل یک فراتحلیل بود که داده های بیش از 53000 شرکت کننده در صدها آزمایش روانشناسی را بررسی می کرد. این مطالعه به عنوان بزرگترین تحقیقات بهداشتی در جهان در نظر گرفته می شود و شاید جامع ترین بررسی تأثیر مداخلات در سلامت روان و بدن باشد. با ظهور Covid 19 و پیامدهای آن برای بقیه جهان ، دیدگاه های جدیدی در مورد چگونگی بهبود خلق و خو در شرایط دشوار ظاهر شده است. به گفته یوپ ون آگارتن ، محقق بهداشت روان در موسسه تحقیقات پزشکی و بهداشتی استرالیای جنوبی (SAHMRI):

در دوره های ابهام و استرس در زندگی ، توجه به سلامت روان برای کاهش خطر بیماری روحی و جسمی ضروری است. طبق تحقیقات ، افراد باید روش های مختلف روانشناختی را امتحان کنند تا ببینند کدام روش برای آنها مفید است.

بر اساس یافته های محققان ، تاکنون دانش کمی در مورد اثربخشی مداخلات روانشناختی وجود دارد و به دلیل اینکه روشهای تحقیق درباره سلامت روان و بیماریهای روانی به عنوان دو مفهوم متفاوت در نظر گرفته می شوند ، در برخی ابعاد با یکدیگر همپوشانی دارند.

در تلاش برای دستیابی به دیدگاه وسیع تر ، محققان طیف گسترده ای از مداخلات روانشناختی و مزایای آنها را برای سلامت روان ، بدون در نظر گرفتن مبانی نظریه روانشناسی ، بررسی کرده اند. در میان انواع مداخلات ، دو مداخله به دلیل یافته های مثبت در طول دوره های آزمایشی در نظر گرفته شد: مداخلات دانش بنیان و PPI های چند ملفه ای (مداخلات روانشناختی مثبت) که ترکیبی از روش های درمانی و فعالیت های خاص احساسات مثبت ، رفتارها و الگوهای فکری است. فرم.

مزایای دیگر شامل مداخلات مبتنی بر درمان تعهد و پذیرش ، درمان شناختی ، PPI های فردی و مداخلات متمرکز بر حافظه است. تأثیر مداخلات اغلب متوسط ​​است. اما تجزیه و تحلیل ها رابطه مثبت بین آنها و بهبود سلامت در جمعیت های پزشکی و غیر پزشکی را نشان می دهد. به گفته متیو لاسیلو ، هماهنگ کننده پروژه برنامه بهداشت روان SAHMRI:

یک یا دو بار امتحان یک روش برای رسیدن به اثر قابل اندازه گیری آن کافی نیست. افراد ، صرف نظر از روشی که انتخاب می کنند ، باید هفته ها یا ماه ها به آن پایبند باشند تا تأثیر واقعی آن را ببینند.

محققان در مقاله خود به طور متفاوتی به این موضوع پرداخته اند. با توجه به آنها:

طبق تجزیه و تحلیل ما ، بهبود سلامت روان به تلاش بستگی دارد. در مطالعه ، ما به یک اثر خطی و شفاف از واکنش دوز نرسیدیم. اما با تحقیقات بیشتر ، نتایج درمانی بهتری خواهیم داشت. بر اساس نتایج ، مداخلات درمانی شدیدتر منجر به تغییرات چشمگیرتری می شود.

مقالات مرتبط:

طبق دیدگاه دیگر ، بسیاری از انواع مداخلات روانشناختی می توانند با خیال راحت در گروه های داوطلب یا از طریق بسترهای اینترنتی انجام شوند و نیازی به مشاوره بالینی با روانشناس ندارند. پیش بینی می شود که بیماری روانی تا سال 2030 بیشترین عامل موثر در بیماری باشد. در نتیجه ، شرکت در آزمون های روانشناختی نه تنها برای سلامت روان افراد بلکه برای سیستم مراقبت های بهداشتی نیز مفید است. طبق گفته مایکل کریوس از دانشگاه فلیندرز:

ما باید سلامت همه مردم را جدی بگیریم و اقدامات لازم را برای بهبود سلامت جسمی و روحی خود انجام دهیم تا بتوانیم از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنیم و هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهیم.

یافته ها در Nature Human Behavior منتشر شده است.

[ad_2]