سونی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2020 خود را منتشر کرد. درآمد بالای بخش سرگرمی

[ad_1]

سونی داده های سه ماهه چهارم مالی 2020 را منتشر کرد که نشان می دهد سود عملیاتی 66.5 میلیارد ین (610.8 میلیون دلار) کسب کرده است. این موفقیت در حالی حاصل می شود که سود عملیاتی شرکت ژاپنی برای مدت مشابه در سال 2019 به 35.4 میلیارد ین رسیده است. در حقیقت ، می توان گفت که سود عملیاتی سونی در سه ماهه چهارم مالی 2020 نسبت به مدت مشابه سال 2019 تقریباً دو برابر شده است.

اما در برخی زمینه ها مانند موبایل ، این شرکت ژاپنی نتوانسته است مانند سایر مناطق موفق باشد. طبق این گزارش AndroidCentralدر سه ماهه چهارم سال مالی 2020 سونی ، که در ژانویه آغاز می شود و در ماه مارس پایان می یابد ، شرکت ژاپنی فقط 400000 تلفن هوشمند سری Xperia فروخت. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 به میزان قابل توجهی کاهش یافته و از 1 میلیون به 400 هزار دستگاه رسیده است.

به طور کلی ، سونی در سال مالی 2019 مجموعاً 3.2 میلیون تلفن هوشمند سری Xperia در سراسر جهان فروخته است که در مقایسه با 2.9 میلیون دستگاه در سال 2020 2020 ، مدیران سونی به عملکرد ضعیف بخش تلفن همراه اشاره کرده اند.

ال جی نیز چنین آمار ضعیفی را تجربه کرد ، که در نهایت باعث شد تا بازار تلفن های هوشمند را نادیده بگیرد و بخش تلفن همراه خود را رسما تعطیل کند. البته نمی توان با اطمینان کامل گفت که آیا سونی برای بخش موبایل خود چنین تصمیم تلخی خواهد گرفت یا خیر. البته طبق ارقام ارائه شده ، اگر سونی تصمیم جدی در زمینه خرید و فروش تلفن های هوشمند اتخاذ نكند ، این شركت ژاپنی نه تنها سهم خود را از بازار پرسود تلفن های هوشمند از دست خواهد داد. همچنین آسیب بیشتری خواهد دید.

سونی ممکن است فعالیتهای تلفن همراه خود را به تأمین قطعات به شرکتهای دیگر محدود کند. این شرکت ژاپنی توانسته است با تهیه سنسورهای مورد نیاز دوربین آیفون های جدید اپل در سه ماهه چهارم مالی 2020 سود قابل توجهی کسب کند. اما از دست دادن مشتری خوبی مانند هواوی می تواند درآمد سونی را در آینده کاهش دهد.

مقالات مرتبط:

از طرف دیگر ، رقیب سونی ، سامسونگ ، در تولید حسگرهای سنسور دوربین برای تلفن های هوشمند و تبلت ها پیشرفت چشمگیری داشته است. این شرکت کره ای اخیراً اعلام کرده است که به زودی سنسور 200 مگاپیکسلی خود را برای تلفن های هوشمند معرفی خواهد کرد. سنسور اعلام نشده مشتری دارد و شیائومی می خواهد حداقل در یکی از پرچمداران خود از آن استفاده کند.

با نگاهی به موارد فوق ، می توان نتیجه گرفت که اگر سونی به طور جدی بخش تلفن همراه را بررسی نکند ، در آینده با مشکلات جدی تری روبرو خواهد شد. مشکلاتی که شرکت هایی مانند LG را مجبور به قبول شکست و خروج از بازار گوشی های هوشمند کرد. سونی در تولید گوشی های هوشمند سابقه قابل قبولی دارد و کافی است نگاهی به Xperia One Mark 3 که اخیراً معرفی شده است ، مورد توجه بسیاری از منتقدان فضای مجازی و رسانه ها قرار دهد. در واقع ، سونی می تواند یک رقیب جدی برای شرکت های چینی و سامسونگ باشد. اما دستیابی به چنین هدفی با استراتژی ها و سیاست های فعلی شرکت ژاپنی کمی دشوار و چالش برانگیز است.

[ad_2]