دولت اسپانیا اپل را مجبور به ارائه ضمانت نامه های سه ساله کرد

[ad_1]

طبق 9to5mac ، پس از تأیید شورای وزیران اسپانیا ، اپل باید سه سال گارانتی محصولات فروخته شده در داخل کشور را ارائه دهد. همچنین ، مقررات جدیدی در مورد ذخیره سازی قطعات یدکی دستگاه های این شرکت وضع شده است. طبق وبلاگ اسپانیایی iPadizate ، شرکت هایی مانند اپل باید سه سال ضمانت اجباری در کشور ارائه دهند. علاوه بر این ، تولیدکنندگان باید قطعات یدکی را به مدت ده سال در دسترس داشته باشند. قبلاً این زمان در بهترین حالت پنج سال بود.

این استاندارد جدید در قانون سلطنتی گنجانده شده است و طبق گفته وزارت امور مصرف کننده ، اسپانیا “گامی دیگر در جهت استراتژی اقتصاد دایره ای برمی دارد”. این استاندارد همچنین شامل حقوق و تضمین های جدیدی برای مصرف کنندگان یا کاربران است. انتظار می رود این آیین نامه بزودی لازم الاجرا شود. کلیه شرکتهایی که محصولات یا دستگاهها یا کالاهای الکترونیکی یا دیجیتالی را در اسپانیا به فروش می رسانند مشمول این استاندارد جدید مندرج در قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و عمومی می شوند.

مقالات مرتبط:

این اولین بار نیست که اپل مجبور است سیاست های خود را برای مطابقت با یک دولت خاص تغییر دهد. برای مثال ، در فرانسه ، اپل مجبور شد آیفون را با گوش های EarPod در جعبه بفروشد. همچنین در پایان سال 2020 ، کوپرتینویی ها مجبور شدند بیش از 40،000 برنامه را از App Store بارگیری کنند چین آنها را بردارید. ماه گذشته ، یک تنظیم کننده حمایت از مصرف کننده برزیل مستقر در سائو پائولو ، اپل را به دلیل قرار ندادن شارژر در جعبه آیفون 12 ، جریمه کرد.

از آنجا که این مقررات در اسپانیا اجرا می شود ، کاربران اپل با iPhone ، iPad ، Apple Watch و … یک سال ضمانت اضافی دریافت می کنند.

[ad_2]