تعداد مشترکان Spotify به 158 میلیون نفر رسیده است

[ad_1]

Spotify (Spotify) در آخرین گزارش مالی خود که روز گذشته منتشر شد ، اعلام کرد که 158 میلیون مشترک حق بیمه و 356 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. بنابراین ، تعداد مشترکین ماهانه و کاربران فعال Spotify به ترتیب 21 و 24 درصد رشد سالانه را تجربه کرده اند. Spotify در گزارش مالی قبلی خود (سه ماهه منتهی به پایان سال 2020) گفته است که 155 میلیون مشترک حق بیمه و 345 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

همانطور که Verge می نویسد ، Spotify ، محبوب ترین پلتفرم پخش موسیقی در جهان ، در چند وقت اخیر توجه زیادی به پادکست ها داشته است. از طریق پادکست ، این پلت فرم به دنبال تبدیل کاربران به نسخه رایگان به عنوان کاربر مشترک است و در عین حال درآمد بیشتری از طریق تبلیغات پادکست نیز کسب می کند.

اسپاتیفای می گوید درآمد تبلیغات بیشتر از آنچه در ابتدا شرکت انتظار داشت بوده است و دلیل این امر تا حدودی به تلاش پادکست برمی گردد. به طور مشخص ، اسپاتیفای می گوید پادکست Joe Rogan Experience ، که منحصراً از این پلتفرم پخش می شود ، “بیش از حد انتظار است”.

طبق گزارش مالی Spotify ، زمان پادکست در این سیستم عامل “رشد قوی” داشته است. اما تعداد کاربرانی که در سه ماهه اول 2021 به پادکست گوش داده اند با سه ماهه آخر سال 2020 “مطابقت دارد”.

Spotify اکنون ماهانه 356 میلیون کاربر فعال دارد

Spotify همچنین میزبان سرویس اشتراک پادکست برای رقابت مستقیم با سرویس اشتراک پادکست اپل است. سرویس اشتراکی در حال حاضر به طور گسترده در همه پادکست های Spotify در دسترس نیست و برای “شرکای منتخب” در دسترس است.

طبق گفته اسپاتیفای ، تولیدکنندگان پادکست طی دو سال اول (تا سال 2023) مجبور به پرداخت هیچ چیز به این سیستم عامل نخواهند بود. بنابراین ، سرویس اشتراک پادکست حداقل تا دو سال دیگر هیچ درآمدی برای Spotify نخواهد داشت.

سرویس اشتراک پادکست Spotify رویکردی مانند پخش کننده موسیقی Car Thing این شرکت دارد که در حال حاضر به صورت محدود در دسترس است. جالب اینجاست که Spotify اکنون Car Thing را به صورت رایگان در دسترس برخی افراد قرار داده و آن را نمی فروشد.

گزارش جدید اسپاتیفای در حالی ارائه می شود که این شرکت فردا قیمت اکثر برنامه های مشترک خود را افزایش می دهد. افزایش قیمت Spotify در ایالات متحده فقط شامل طرح خانواده است. اما ساکنان مناطقی از اروپا و انگلیس نیز شاهد افزایش قیمت برنامه های Duo و Student خواهند بود.

آمار عملکرد مالی اسپاتیفای تا حدی نشان می دهد که چرا این شرکت قیمت برنامه های مشترک را افزایش داده است. طبق آمار ، متوسط ​​درآمد Spotify برای هر مشترک در فصل اول 2021 کاهش یافته است. Spotify در این مدت به طور متوسط ​​4.12 یورو (حدود 4.97 دلار) برای هر کاربر حق بیمه درآمد کسب کرد. این تعداد در مقایسه با متوسط ​​درآمد هر کاربر در سه ماهه اول سال 2020 هفت درصد کاهش یافته است.

وال استریت ژورنال می نویسد که متوسط ​​درآمد هر مشترک Spotify در پنج فصل گذشته کاهش یافته است. زیرا این شرکت در برنامه های خود برای جذب افراد بیشتر در بازارهایی مانند روسیه و هند تخفیف های زیادی دارد.

Spotify اغلب از کلمه کلیدی “ترکیبی از محصول” به عنوان دلیل کاهش درآمد متوسط ​​نام می برد ، به این معنی که اکثر کاربران Spotify احتمالاً بسته های اشتراک ارزان قیمت و ارزان را ترجیح می دهند. افزایش قیمت این بسته های مشترک ممکن است از افت بیشتر درآمد متوسط ​​جلوگیری کند.

مقالات مرتبط:

گزارش مالی جدید مربوط به عملکرد اسپاتیفای تا پایان مارس 2021 (اواسط آوریل 1400) است و به همین دلیل ، در گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2007 شاهد تأثیر افزایش قیمت برنامه ها خواهیم بود. 2021. اسپاتیفای می گوید که افزایش قیمت “تأثیر قابل توجهی” در میزان لغو برنامه مشترک نداشته است. در بحبوحه افزایش قیمت برنامه های مشترک ، اسپاتیفای در تلاش است تا به منتقدانی پاسخ دهد که این پلتفرم حقوق کافی به خوانندگان نمی دهد. Spotify ماه گذشته وب سایتی را با نام Loud & Clear راه اندازی کرد تا سیاست های پرداخت خود را واضح تر کند.

وال استریت ژورنال ادعا می کند که اسپاتیفای 23 میلیون یورو سود کرده است. این شرکت یک سال پیش یک میلیون یورو سود کرده است.

شاید بزرگترین تغییر در تجارت اصلی Spotify ، برنامه این شرکت برای راه اندازی یک برنامه مشترک HiFi برای پخش موسیقی بدون تضعیف کیفیت باشد. این سرویس جدید تا پایان امسال در دسترس خواهد بود. طبق اطلاعات رسمی ، طرح HiFi “موسیقی را با کیفیت CD و فرمت صوتی و بدون افت کیفیت به دستگاه و بلندگوهای شما مجهز به Connectivity Spotlight در بازارهای منتخب ارائه می دهد.” قیمت طرح HiFi هنوز اعلام نشده است.

[ad_2]