برای کنترل فشار خون چقدر ورزش لازم است؟

[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می دهد اگر می خواهید با بالا رفتن سن از خود در برابر فشار خون بالا محافظت کنید ، از اوایل بزرگسالی ورزش کنید و با گذراندن میانسالی تناسب اندام خود را حفظ کنید. با این حال ، طبق این مطالعه که بیش از 5000 نفر را در چهار شهر آمریکا مورد بررسی قرار داده است ، عوامل اجتماعی می توانند این مسئله را برای برخی از افراد دشوارتر کنند. کریستین بیبینس دومینگو ، “نوجوانان و کسانی که در اوایل سی سالگی هستند ممکن است از نظر جسمی فعال باشند.” گفت: نویسنده مطالعه و اپیدمیولوژیست در دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو. “اما این الگوها با افزایش سن تغییر می کنند.”

مطالعات متعدد نشان داده است که ورزش فشار خون را کاهش می دهد. اما طبق تحقیقات Bibins Domingo ، کار جدید نشان می دهد که حفظ فعالیت بدنی در بزرگسالان جوان ، بیش از آنچه در گذشته توصیه شده بود ، ممکن است در جلوگیری از فشار خون بسیار مهم باشد.

به نقل از ScienceSalert ، فشار خون بالا یک بیماری جدی است که میلیاردها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. این وضعیت می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود و از عوامل خطر زوال عقل در سنین پیری باشد. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، از هر چهار مرد یک نفر و از هر پنج زن یک نفر فشار خون بالا دارد. اما بیشتر افراد مبتلا به فشار خون حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند. از این رو ، از فشار خون بالا اغلب به عنوان “قاتل خاموش” یاد می شود.

با این حال ، روش هایی برای تغییر فشار خون بالا وجود دارد که یکی از آنها ورزش است که مطالعه جدید روی آنها تمرکز کرده است. این مطالعه بیش از 5100 بزرگسال را شامل شد و وضعیت سلامتی آنها با اندازه گیری های بدنی و پرسشنامه در مورد عادات ورزشی ، سیگار کشیدن و مصرف الکل کنترل شد. در هر ارزیابی بالینی ، فشار خون سه بار اندازه گیری شد (با فاصله یک دقیقه) و شرکت کنندگان برای تجزیه و تحلیل داده ها در چهار گروه بر اساس نژاد و جنس دسته بندی شدند.

مقالات مرتبط:

در تمام گروه ها (بین زن و مرد و در هر دو نژاد) فعالیت بدنی از 18 به 40 سالگی کاهش یافته و در دهه های بعدی فشار خون افزایش یافته و فعالیت بدنی کاهش یافته است. این نشان می دهد که اوایل بزرگسالی زمان مهمی برای جلوگیری از فشار خون بالا در میانسالی با کمک برنامه های ورزشی است. جیسون ناگاتنویسنده مقاله گفت:

تقریباً نیمی از شرکت کنندگان در اولین دوره بزرگسالی فعالیت بدنی کمتر از حد مطلوب داشتند ، که به طور قابل توجهی با شروع فشار خون بالا مرتبط بود و نشان داد که باید حداقل میزان توصیه شده ورزش را افزایش دهیم.

وقتی محققان به افرادی که در اوایل بزرگسالی به مدت 5 ساعت در هفته ورزش متوسط ​​(دو برابر حداقل توصیه شده فعلی برای بزرگسالان) ورزش می کردند ، پرداختند ، متوجه شدند که این میزان فعالیت بدنی به طور قابل توجهی خطر فشار خون بالا را کاهش می دهد. به خصوص اگر افراد عادت های ورزشی خود را تا 60 سالگی حفظ کنند. محققان در مقاله خود نوشتند: “دستیابی به حداقل میزان فعالیت بدنی توصیه شده برای بزرگسالان دو برابر بیشتر از رعایت حداقل دستورالعمل ها می تواند در جلوگیری از فشار خون مفید باشد.”

حفظ فعالیت بدنی هفتگی در میانسالی در میان تصمیمات تغییر دهنده زندگی و افزایش مسئولیت ها آسان نیست. این امر به ویژه بعد از دبیرستان و هنگامی که با انتقال بزرگسالان جوان به دانشگاه و محل کار و بچه دار شدن فرصت فعالیت بدنی کاهش می یابد ، بیشتر صادق است.

این مطالعه همچنین نشان داد که چگونه زنان و مردان سیاه پوست مسیرهای سلامتی متفاوتی را نسبت به همتایان سفیدپوست خود تجربه می کنند. در سن 40 سالگی ، فعالیت های بدنی در مردان و زنان سفیدپوست بطور مداوم در حال افزایش بود. در حالی که این فعالیت در بین شرکت کنندگان سیاه پوست همچنان رو به کاهش بود. در سن 45 سالگی ، میزان فشار خون بالا در زنان سیاه پوست بیش از مردان سفیدپوست است. در حالی که زنان سفیدپوست در این مطالعه کمترین فشار خون را در میانسالی تجربه کردند. در سن 60 سالگی ، بین 80 تا 90 درصد مردان و زنان سیاه پوست فشار خون بالا داشتند. اما این میزان در مردان سفیدپوست کمتر از 70 درصد بود و تقریباً نیمی از زنان سفیدپوست فشار خون بالا را تجربه کردند.

محققان این نابرابری های نژادی آشکار را به عوامل مختلف اقتصادی-اجتماعی نسبت دادند. با این حال ، به جز تحصیلات دبیرستان ، این عوامل در مطالعه حاضر ارزیابی نشدند. ناگاتا گفت: “اگرچه مردان جوان سیاه پوست بیشتر درگیر ورزش هستند ، اما عوامل اقتصادی اجتماعی در محله های زندگی و شغلی یا مسئولیت های خانوادگی ممکن است از ادامه حضور آنها در فعالیت های بدنی تا بزرگسالی جلوگیری کند.”

این مطالعه در مجله آمریکایی پزشکی پیشگیری منتشر شده است.

[ad_2]